Peste 1200 de români au încercat să îşi soluţioneze diferendele cu magazinele online de la care au achiziţionat produse sau servicii apelând la o platformă de Comisia Europeană.

 

Cele mai multe site-uri reclamate sunt din România şi Ungaria, scrie economica.net.

Din februarie 2016 de când au la dispoziţie platforma ODR prin care pot depune reclamaţii şi solicita soluţionarea problemelor legate de comerţul online, consumatorii europeni au înregistrat aproximativ 55.000 de cereri.

Platforma a fost accesată de aproximativ 1,9 milioane de vizitatori.

De asemenea, de la începutul lui 2017, Centrul European al Consumatorilor din Italia (acolo unde se soluţionează diferendele) a răspuns la peste 1400 de cereri. Românii sunt şi ei printre consumatorii nemulţumiţi de serviciile magazinelor online care au căutat rezolvarea la specialiştii disponibili prin această platformă.

Potrivit datelor Comisiei Europene, până acum din România s-au înregistrat pe platformă 1.236 de reclamaţii, adică puţin peste 2% din cele peste 55.100 de reclamaţii depuse. Majoritatea, adică 434, au vizat magazine virtuale locale care nu şi-au îndeplinit diverse obligaţii, în timp ce pe locul secund, cu 411 cereri, se situează comercianţii online din Ungaria.

Conform platformei, românii au făcut plângeri şi cu privire la site-urile din Regatul Unit de unde au achiziţionat produse şi servicii (160 de plângeri), dar şi din Germania (78 de plângeri).

De asemenea, românii au mai sesizat probleme cu magazinele online din Spania (18),Franţa şi Polonia  (câte 15), Belgia (11),Austria şi Bulgaria (câte 9) sau Malta (8).

Sursa: www.economica.net